Vi hälsar alla nya medlemmar varmt välkomna och riktar ett lika varmt tack för den tid som varit till de som säljer och lämnar Svartsättra samfällighet.

Vid köp

Vi vill gärna få kontaktuppgifterna direkt av tillträdande ägare för att säkerställa att denne godkänner att kontaktuppgifterna finns med i vårt medlemsregister.

Via medlemsregistret kan vi få omedelbar kontakt med er om något exempelvis skulle hända på er fastighet under er frånvaro.

Är Du ny ägare mejla följande kontaktuppgifter till styrelsen@svartsattra.se

1. Namn
  2. Fastighetbeteckning
  3. Svartsättra adressen
  4. Hemadress
  5. Mejladress
  6. Mobilnummer

Vid försäljning

Vid försäljning av fastighet/tomt inom Svartsättra Samfällighetsförening är det viktigt att säljaren meddelar föreningens styrelse att fastigheten är såld och vem som köpt fastigheten i fråga. Detta för att få kännedom om ny ägare så att denne kan kontaktas med information.
Anmälan görs via mejl till: styrelsen@svartsattra.se.

Facebook-Grupp

Svartsättra har en egen Facebookgrupp som heter Svartsättra Fritidsområde till vilken man kan ansluta sig. Facebooksidan är en bra kommunikationsväg för oss alla. Här kan vi lägga ut information, annonser eller man kan meddela eller fråga om något.

Odlingslott

Odlingslotter om 150kvm/tomt kan utstakas på midsommarängen, tomtägaren iordningsställer själv lotten som är grovplöjd.

Vatten

Under torra perioder kan grundvattnet minska, därför är det viktigt att ni är sparsam med vattnet och inte tar ut för mycket av det. Du som har egen/gemensam brunn har rätt att ta ut grundvatten för hushållsändamål. Det innebär inte rätt att fylla en pool, badtunna eller spaanläggning och vattna gräsmattan med grundvatten.
Läs mer på kommunens hemsida.

Information från Norrtälje kommun

Avfall & återvinning
Bygglov & andra lov
Brandskydd & sotning